fredag 20 augusti 2010

söta som vitsippor...


...Huu idag visar termometern inte mer än 12 grader...
Det blir höst hur vi än gör...

Här hemma tänder vi redan massor av ljus var kväll o fattigmans ljusstakarna är en klar favorit..!!

Här i sällskap med sötaste mini sainpauliorna..
Helt underbara o näpna tittar de upp likt små söta vitsippor...mmm....

Både fattigmansljusstakar o de små sötisarna finns i butiken min...!!
Även lite nyheter har trillat in i veckan!!



O Gissa vem som åker till Formland på Söndag?!
Jo jag!!!!

Här ska handlas massor av nytt inför höst, vinter o jul..O jag längtar redan!!!
Vi kommer alltså att fortsätta hålla öppet på Logen när plantskolan stänger ner för säsongen den 30 oktober..
Öppettiderna är vi inte riktigt på det säkra med ännu men antagligen blir det
Torsdag, fredag o Lördag...

Hm..Dags att dricka upp kaffet o dra igång fredagen!!


Vi hinner nog "ses" en gång till innan jag far...
Kramar o Trevlig helg till er alla!!!


9 kommentarer:

Marie sa...

Godmorgon!

Ja, hösten är definitivt på ingång, betydligt kallare och så blir det ju mörkt så tidigt på kvällarna. Tur man kan mysa inne med ljus!

Så fina bilder, de där minisarna var verkligen söta. Ha det så jättekul på Formland, tänk vad inspirerad du ska bli.

Kram Kram
Marie

Anonym sa...

Så fint har du det..
Syns om en stund.
KRAM

Vintage House sa...

Hej,
Så söta de är:)
Ha så undrbart roligt med Formland hoppas du finner massa med inspiration oxå...
kram
sandra

Unknown sa...

Men då följer jag med...hihi
Så kul! Är lie avis...
Söta de var saint paula, de har blivit populära igen. Hade de för många år sedan och jag hade som sport att få dem att blomma så mycket som möjligt:)
Ha en fin helg!
kram Anna

oj jag glömde skriva att bilden såklart var urfin:))

Designe sa...

Jättesöta! Så fint pyntat på din bricka! Kram :)

Viola sa...

Nu har du nog redan hunnit ta tag i dagen..för mig är de snart dags att slå upp gårdsbutikens portar men först en omgång med snabeldraken...är ju fredag..:D ha en fin helg,

KRAM från VIOLAN

Photo by Maria sa...

Ja nu smyger sig hösten mer och mer på, men den har ju med sin charm och ljus är ju så mysigt..

Vad härligt att butiken skall vara öppen trots att plantskolan stänger :-) Måste snart dit igen för att titta på nyheterna och bli lite fattigare ;-)

Kram Mia

mig & alice sa...

Hej vännen.

Vad underbart mysigt det såg ut med de tända ljusen och blommorna.

Vad härligt att du åker till Formland...någon gång vill jag besöka en annan mässa än Formex...men det där med tiden vet du :-).

Förlåt att jag inte svarat dig angående boken...men som sagt...jag har inte ens varit ute på min egen blogg på ett tag.

Om du är intresserad av att köpa boken så maila mig.
Jag tog in den förra onsdagen och efter 4 dagar så var den slut...fick in nya igår och hälften av dessa är också borta....den är bara sååååå ljuvlig!

Ha det så bra på mässan.
Kraaam
Melinda

Norregård sa...

Hej!
Vi hade bara 8 grader idag...det svänger snabbt!!!
Men jag gillar hösten, mysigt;o)

Kram Malin